
בעיות התנהגות - מאפיינים, גורמים ודרכים/כלים להתמודדות מטרת הקורס: לסייע למורים להבין ולהתמודד עם בעיות משמעת בכיתה. בקורס זה נעסוק בהגדרות ובהבנת המקורות לבעיות משמעת (בתלמיד? במורה? במערכת?). נתעמק , בעזרת תיאוריות שונות, בשלוש רמות התמודדות עם בעיות המשמעת = מניעה, הקניית כלים ויישום תוך התאמה .
מבנה הקורס:
מעט תיאוריות: ההומניסטית ( 7 צעדים לניהול משא ומתן על התנהגות) , הקוגניטיבית (אליס ובק), הפסיכואנליטית (פרויד = בביבליותרפיה), ההתנהגותית (סקינר = עיצוב התנהגות /חיזוקים).
התנסות בניתוח סיטואציות בהלימה לתיאוריות השונות.
התנסות במציאת דרכי התמודדות מותאמים . כל מקרה /סיטואציה לגופה.
העצמה אישית – חיזוק האמונה ביכולת / במסוגלות שלנו להתמודד בצורה מיטבית.
הלמידה תתבצע באופן סדנאי/שיתופי בשילוב סרטונים, קטעים מסרטים וכ"ו
בהנחיית: אילנה יחזקאל
אופן הלמידה: היברידי